© 2019 Concept Revolution | Marketingbureau Rotterdam | Breda | Amsterdam  

Groeikansen in de bouw

Klantgerichter bouwen

en ontwikkelen

Slimmer, duurzamer en klantgerichter

Groeikansen voor de bouwsector door ontwikkeling nieuwe verdienmodellen, innovatieve bouwconcepten en het gebruik van slimme marketing technieken

Gezien het oplopende tekort aan woningen én de steeds hogere eisen aan het verduurzamen van gebouwen en woningen staat de sector voor een mooie uitdaging de komende jaren.

Een blik op de cijfers leert ons dat er nog genoeg groeikansen maar ook uitdagingen zijn voor de sector!

De belangrijkste feiten

Er zijn in 2018 bijna 66.000 nieuwe woningen opgeleverd. Dit is te weinig in verhouding tot de grote opgave die er ligt, waarbij er jaarlijks minimaal 75.000 woningen moeten worden gebouwd om het woningtekort in te lopen. De bouwsector heeft last van een gebrek aan beschikbare bouwlocaties, hoge prijzen voor bouwmaterialen en vooral van arbeidstekorten. Hierdoor staat het rendement in toenemende mate onder druk.

Daar komt bij dat in 2050 de gehele gebouwde omgeving CO2-neutraal moet zijn. Dat betekent dat de bouwsector in 2030 zo’n 200.000 woningen per jaar moet kunnen verduurzamen! 

Welke groeikansen zien wij vanuit marketing en communicatie oogpunt?

  • De toepassing van slimme marketing technolgieën zoals 3d visualisatie, virtual reality, video, social media en App's helpen bouwbedrijven en project ontwikkelaars om klantgerichter te bouwen, de beleving en voorpret te vergroten en de eindklant in een vroeger stadium te betrekken.

  • Het ontwikkelen en vermarkten van nieuwe bouwconcepten om goedkoper en sneller te bouwen en het onderscheidend vermogen van uw bouwbedrijf te vergroten. Modulaire woningen die op de bouwplaats enkel in elkaar gezet worden, zijn hier een goed voorbeeld van. 

  • Het in kaart brengen van de benodigde acties om aan (nieuwe) regelgeving en verplichtingen op het gebied van duurzaamheid te voldoen, biedt kansen voor bouwers en installateurs om hun dienstverlening uit te breiden. Een voorbeeld van een nieuw concept is een constructie waarbij de gebouweigenaar een periodiek bedrag betaald om gebruik te mogen maken van een duurzaam pand.

  • Implementatie van nieuwe mobiliteitsconcepten zoals deelautosystemen om in te spelen op de vraag naar nieuwe, meer flexibele mobiliteitsvormen en het onderscheidend vermogen te vergroten

Innovatief groeiplan voor uw bedrijf
Bent u nog op zoek naar een resultaatgericht marketingbureau dat u helpt om uw groeidoelstellingen te realiseren? 
 
Wij denken als marketingbureau voor bouwbedrijven graag mee met de ontwikkeling en het vermarkten van nieuwe producten, concepten en nieuwe werkwijzen om de klanttevredenheid, productiviteit en het rendement te verhogen. Met een team van o.a. VR specialisten, 3d ontwerpers, grafisch vormgevers, social media specialisten, web developers, video editors en App developers kunnen wij u tevens ontzorgen bij de uitvoering. 

Slimme marketing en communicatie voor bouw, wonen en ontwikkeling

  • Bouwbedrijven

  • Project ontwikkelaars

  • Installatiebedrijven

  • Aannemersbedrijven utiliteitsbouw

  • Aannemersbedrijven grond,- water en wegenbouw

Vul het formulier in en wij nemen contact met u op om uw groeidoelen te bespreken