© 2019 Concept Revolution | Marketingbureau Rotterdam | Breda | Amsterdam  

DE LEUKSTE KANSSPELWINKEL

VAN NEDERLAND

In 5 stappen

van Klant tot Ambassadeur

 

Winkel Concept & Realisatie in opdracht van Convenience Concept

Deliverables        

  • Markt & klantonderzoek

  • Strategie & Concept

  • Operating manual

  • Brand manual, Merk strategie & positionering 

  • 3D Interieur ontwerp

  • Communicatie   

Type Project

Project team 

Hans | Wouter | Puccio | Gerrit | Eric | Vivian | in samenwerking met team Nederlandse Loterij, Hallmark , Phillip Morris, Activation Group, AB interieurbouw en Publik.

Wij willen een nieuwe moderne winkel, de interactie met de klant en buurt versterken, nieuwe verdienmodellen aanboren en ons imago als dé specialist in kansspelen verder uitbouwen!

CIGO de Posthoorn is onder de bezielende leiding van Hans Poll en zijn team een begrip in Amstelveen. Al meer dan 60 jaar dé plek waar miraculeus de meeste prijzen vallen in loterijen en sportsbetting! Samen met Hans en het team van Convenience Concept, de Nederlandse Loterij, Hallmark en Phillip Morris ontwikkelden wij het nieuwe winkelconcept van strategie tot interieur ontwerp tot realisatie. Belangrijkste doelstelling was om het speerpunt, de verkoop van kansspelen, beter tot uiting te laten komen in zowel de winkel als communicatie en nieuwe verdienmodellen te creëren om de teruglopende tabaksomzet op te vangen. 

Sport & Kansspel Café

Hiervoor heeft CIGO Posthoorn als één van de eerste gemakswinkels in Nederland de stoute schoenen aangetrokken en een heus Sport & Kansspel Café geïntegreerd in de winkel. De ontmoetingsplaats voor iedereen in de buurt die onder het genot van een heerlijk kopje Illy koffie even wil bijkletsen over de laatste sportuitslagen, opstellingen, transfers, nieuwtjes en kansspelmogelijkheden. Horeca, Retail, Kansspelen en Sport versmelten met elkaar en zorgen voor nieuwe koopimpulsen, sociale interactie en meer beleving voor de klant.

 

Wij zijn

CIGO de Posthoorn 

De Leukste Kansspelwinkel van Nederland

Waarmee onderscheiden wij ons?

Bij binnenkomst van de winkel waan je je als klant direct in het walhalla van sport, kansspelen en vooral winnen en komt de geur van verse koffie je tegemoet! Alles draait om beleving. Op een grote videowall zie je de laatste buitenkansjes en sportweddenschappen voorbij komen en in een virtuele 'Ajax Arena' kun je snel jouw TOTO weddenschappen invullen.

 

Meer winbeleving & passie  

Aan de muur prijken de winnaars van de afgelopen jaren en voel je de oprechte passie voor sport en spel. Wie vindt het nou niet heerlijk om met een lekker kopje koffie en een krantje even gezellig bij te kletsen? Als lid van de Kansspelclub maak je als klant naast de reguliere weddenschappen ook regelmatig kans op een reeks aanvullende prijzen. Maar er is meer, naast het kansspel assortiment vind je in de winkel o.a. gelukscadeaus, wenskaarten, sigaren, een innovatieve IQOS e-smoking presentatie en tijdschriften. Een wekelijks bezoekje aan de Posthoorn is dus meer dan de moeite waard!

Totaalconcept

Wij voerden in samenwerking met Hans en het team van Convenience Concept het volledige concept door van interieur ontwerp tot social media uitingen en communicatie. Het geheel werd vastgelegd in een brand manual en operating manual als leidraad voor het trainen van medewerkers en de uitrol bij meerdere CIGO Convenience Stores in Nederland die zich bij de Kansspelclub willen aansluiten.

Het resultaat

Hans en zijn team zijn super trots op de nieuwe winkel! Zowel de verwachtingen van de klant als van de ondernemer worden dagelijks overtroffen!​ Een greep uit de resultaten....

  • Uitgeroepen tot Beste Kansspelwinkel van Nederland door de Nederlandse Loterij

  • Met stip op nummer 2 in de lijst van best verkopende Nederlandse Loterij winkels van Nederland . 

  • Positieve reacties en complimenten van klant, andere ondernemers en veel aandacht van vakbladen en lokale media

  • De gemeente meldt in een persbericht dat de zaak bovendien al jaren een sociale functie in de wijk vervult. Dankzij de nieuwe koffiecorner wordt deze functie versterkt.

  • Stijgende gemiddelde besteding

  • Groeiende kansspelomzet

  • Meer dan 1.300 volgers op Facebook 

  • Positieve reviews Facebook (gemiddeld 4,3)  

  • Iedere dag steeds meer nieuwe prijswinnaars en veel loyale klanten!

  • Inmiddels heeft onze opdrachtgever besloten om nog een Kansspelclub winkel te openen!

  • Dat maakt CIGO de Posthoorn tot de Leukste Kansspelwinkel van Nederland! 

Bel voor een gesprek en kennismaking met

Wouter Lagendijk

+31(0)6-32055558

Wilt u ook meer

kleur geven aan

uw winkel?

CONTACT

Laat u bellen

Ja! Ik wil de middelmaat ontstijgen en kies voor een baanbrekend concept en maak van mijn klanten echte fans en ambassadeurs!