DE HOTSPOT
VAN ROTTERDAM
In 5 stappen
van Klant tot Ambassadeur
Type Project
Horeca concept & realisatie in opdracht van Struisenburg Horeca
Deliverables
-
Marktonderzoek
-
Strategie & Concept
-
Operating manual
-
3D Interieur ontwerp
-
Marketing & communicatieplan
Project team
Wouter | Puccio | Marcel | Tommy in samenwerking met Activation Group.
Wij willen de hotspot van Rotterdam worden
en een nieuwe doelgroep trekken naar het Stadhuisplein!

Deze week viert Cornelis Rotterdam haar 3 jarig bestaan. Samen met het team ontwikkelden wij het volledige concept van ontwerp tot realisatie. Doelstelling was om een nieuwe en meer hoogwaardige doelgroep naar het Stadhuisplein te trekken en de gast ieder moment van de dag een bijzondere belevenis te geven, van lunch tot in de late uurtjes. Hierbij gebruikten wij Cornelis, de voormalig oprichter van de Tivoli Schouwburg (op Stadhuisplein) in 1865 als inspiratiebron en naamgever. Cornelis was een échte bourgondier en levensgenieter, een man die hield van plezier, een goed glas wijn, lekker eten een een feestje op zijn tijd. Hij een voorloper op het gebied van entertainment en bracht o.a. Standup comedians en bekende artiesten naar Rotterdam.
Wij zijn Cornelis Rotterdam
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Waarmee onderscheiden wij ons?
In een overvolle Rotterdamse horeca markt, met veel concurrentie, wilden wij ons focussen op lachen, dansen en lekker eten. Bij Cornelis kan je heel even ontsnappen aan de beslommeringen van alle dag. In het sfeervolle restaurant met panoramisch uitzicht op het Stadhuis van Rotterdam geniet je van een variëteit aan vlees- en visgerechten. De grote open keuken vormt het Bourgondische hart van Cornelis Kitchen. De filosofie van chef Karim is simpel: geen poespas, maar traditionele en pure gerechten, bereid met producten van hoogwaardige leveranciers. Zijn wapen is de houtskoolgrill die zorgt voor een authentieke smaakbeleving. Je bord schoonlikken mag…
Even ontsnappen aan de sleur van alledag
Gedurende de dag is er altijd wel iets te beleven, bijzondere optredens, familie brunches en de Cornelis Borrel op vrijdag is uitgegroeid tot een bekend fenomeen in de stad. In de zomer verplaatst het leven zich naar het grote terras en kun je tot in de late uurtjes genieten van heerlijke cocktails en speciale wijnen.
Een aaneenschakeling van verschillende belevenissen
Samen met het team ontwikkelden wij de volledige programmering van zowel het restaurant als de bar. We kropen daarbij onder de huid van de verschillende doelgroep en probeerden van ieder moment van de dag een bijzondere belevenis te maken. Het concept werd tot in de puntjes doorgevoerd van interieur tot communicatie en werving en selectie c.q. training van de medewerkers.
Onze complimenten gaan uit naar het hele team van Cornelis, dat door haar vasthoudendheid en consistentie in de uitvoering dit nieuwe concept tot een groot succes maakte.
Het resultaat
Zowel de verwachtingen van de klant als van de ondernemers worden dagelijks overtroffen! Een greep uit de resultaten....
-
Genomineerd voor het beste Restaurant & Bar van Nederland - door toonaangevend Hospitality magazine
-
Lovende recensies en positieve reviews, veel media aandacht van toonaangevende bloggers en media (8,1 AD Gouden Pollepel)
-
Iedere dag van de week een vol restaurant
-
Stijgende gemiddelde besteding
-
De Cornelis Borrel groeide uit tot een fenomeen in de stad met een groeiend aantal bezoekers en bekende artiesten.
-
Meer dan 7200 volgers op Facebook en 2330 op Instagram
-
420 reviews Facebook (4,7)
-
Iedere dag steeds meer nieuwe lachende gezichten en veel tevreden vaste gasten!
Wilt u ook meer
kleur geven aan
uw horeca zaak?

Bel voor een gesprek en kennismaking met
Wouter Lagendijk
+31(0)6-32055558

CONTACT
Laat u bellen