© 2019 Concept Revolution | Marketingbureau Rotterdam | Breda | Amsterdam  

Groeiplan

Een groeiplan verdient zich dubbel en dwars terug

De kracht van een Groeiplan

Succesvolle bedrijven groeien steeds vanuit overtuiging en wilskracht en grijpen de kansen die nu al voor het oprapen liggen. Met elke stap die ze zetten, wordt de volgende stap vooruit mogelijk en komt het bereiken van hun visie steeds dichterbij.

Naast de juiste mindset speelt focus, planning, ritme en regelmaat een cruciale rol. Bij het opstellen van een groeiplan voor bedrijven maken wij gebruik van de beproefde Business Model Canvas Methode. Aan de hand van 9 bouwstenen beschrijf je de organisatie, het verdienmodel, klanten, relaties en leveranciers. Zo krijg je zicht op bedrijfsonderdelen die van essentieel belang zijn voor groei en inzicht waar eventuele bijsturing nodig is.

Hoe werkt het?

Groei begint altijd met een inspirerende visie op toekomstig succes! Geloof en overtuiging zorgt voor de benodigde energie en zelfvertrouwen om de beste te worden.

In een aantal brainstorm sessies bekijken wij de markt en jullie product en/of dienst vanuit verschillende perspectieven. Stap voor stap vormt zich een visie op toekomstig succes. Daarna volgt verdere uitwerking van strategie en een gedetailleerde planning. Hierbij werken wij volgens het Business Model Canvas. Een visueel sterk instrument. Op een grote poster - het Canvas - zijn de bouwstenen van jullie toekomstige business model aangegeven.  De volgende 9 bouwstenen komen hierbij aan bod.

  1. Waardeproposities: Welke producten en diensten bieden wij onze verschillende doelgroepen aan? En hoe maken wij deze toegevoegde waarde wereldkundig? (branding)
  2. Klantsegmenten: op welke klanten en doelgroepen ligt mijn focus? Wat weten wij van de verschillende doelgroepen? (datagebruik)
  3. Kanalen: via welke online en/of offline kanalen verkopen en distribueren wij onze producten en/of diensten? Kan het slimmer, anders en digitaler?
  4. Klantrelaties: hoe werven, onderhouden en stimuleren wij de verschillende klantrelaties om meer en vaker bij ons te kopen?
  5. Inkomstenstromen: hoe betaalt de klant voor onze producten en diensten? Wat zijn onze klanten bereid te betalen? Wat zijn onze belangrijkste inkomstenstromen?
  6. Mensen en middelen: welke mensen en middelen zijn nodig voor succes? En hoe werven en onderhouden wij deze? Denk hierbij aan machines, financiering of mensen.
  7. Strategische partners: wie zijn onze strategische partners en leveranciers?
  8. Kernactiviteiten: in welke kernactiviteit(en) zijn wij expert? En hoe gaan wij dit realiseren?
  9. Kostenstructuur: wat zijn de belangrijkste kosten van ons business model? Hoe kunnen we dingen slimmer en efficiënter doen?

Wat levert het op?

MKB Groeiplan adviseert al meer dan 15 jaar profit en non-profit organisaties bij innovatie en strategie. Onze groeicoaches zorgen zowel inhoudelijk als procesmatig voor nieuwe inzichten. Zij hebben ruime ervaring in het bedrijfsleven en/of de advieswereld en aan de hand van de aanpak van MKB Groeiplan een eigen visie ontwikkeld op groei en succes.

JA! Ik geloof 100% in groei en wil graag een groeiplan voor mijn bedrijf.

Wil je meer informatie over het maken van een groeiplan voor jouw bedrijf?

Neem dan contact met ons op.